Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti využití sociálních sítí pro práci s klienty v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež
VEVERKOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití sociálních sítí pro práci s klienty v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež (NZDM). Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část bakalářské práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola je zaměřena na sociální sítě, ve druhé kapitole je nastíněno poslání a obsah služby NZDM a třetí kapitola se věnuje sociálním sítím v kontextu NZDM v období epidemie Covid-19. V praktické části bakalářské práce byla využita kvalitativní výzkumná strategie za pomoci metody dotazování, techniky polostrukturovaného rozhovoru. Výběrový soubor zahrnoval 9 informantů, který byl tvořen vedoucími sociálními pracovníky a ostatními sociálními pracovníky NZDM v Jihočeském kraji, kteří sociální sítě využívají pro provoz NZDM a byli ochotní se na výzkumné části podílet. Vyhodnocená data byla seskupena metodou vytváření trsů na základě podobných jevů či znaků. Z výsledků bylo zjištěno, že pracovníci pro práci s klienty nejvíce využívají Facebook a Instagram převážně pro propagační, komunikační, informační a preventivní účely. Dále bylo zjištěno, že sociální sítě sehrály zvlášť důležitou roli v období epidemie Covid-19. Pro pracovníky je však nejdůležitější přímá práce s klienty a sociální sítě vnímají jako doplněk své práce. Výsledky této bakalářské práce mohou být inspirací pro ostatní nízkoprahová zařízení pro děti a mládež a také mohou být přínosným a edukativním materiálem pro děti, jejich rodiče a v neposlední řadě i pro širokou veřejnost.
Rodiče a učitelé při prevenci rizikového chování dětí na internetu a sociálních sítích
JURÁŠOVÁ, Aneta
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak moc jsou žáci 2. stupně informováni o rizikách internetu a sociálních sítí. Vedlejšími záměry je zjistit, jak vypadá prevence v praxi ve školním prostředí a jak se k této problematice staví budoucí učitelé. Práce je rozdělena do dvou částí, a to na teoretickou a praktickou. Teoretická část je vypracována na základně aktuálních zdrojů. Věnuje se internetu a sociálním sítím, rizikovému chování, prevenci rizikového chování a pomoci. Praktická část je zpracována pomocí kvantitativní výzkumné metody, konkrétně se jedná o dotazníkové šetření. Cílem je zjistit, jak moc jsou žáci informovaní o rizikách online prostoru. Vedlejšími cíli je zjistit, jak prevence ve školách vypadá a jak vnímají tuto problematiku budoucí učitelé.
Využití sociálních sítí při výchově ve volném čase
HAVLÍČKOVÁ, Dominika
Práce se zabývá sociálními sítěmi a jejich využívání ve volném čase. Kapitola první se zabývá pojmem sociální sítě a charakterizuje konkrétní druhy sociálních sítí. Kapitola druhá popisuje pojmy, které se na sociálních sítí vyskytují včetně rizik. Kapitola třetí vymezuje konkrétní riziko sociálních sítí - kyberšikanu a její prevenci. Kapitola čtvrtá vymezuje motivy mladistvých k trávení volného času na sociálních sítí a tento způsob trávení volného času jako neorganizovanou volnočasovou aktivitu. Pátou kapitolu tvoří vlastní výzkum kvalitativního charakteru s metodou polostrukturovaného rozhovoru.
Information ethics on social networks
Harňaková, Soňa ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
Tato bakalářská práce poukazuje na výhody a rizika, která vyplývají z užívání sociálních sítí a posouzení, zda sociální sítě jednají v souladu s etickými zásadami. První část práce se zabývá informacemi, etikou a informační etikou, která vzniká z potřeby aplikovat morální principy do oblasti zpracování informací. Druhá kapitola této práce vytyčuje základní aspekty sociálních sítí, jejich vliv na společnost, popisuje klíčové výhody i nevýhody spojené s jejich používáním a stručně charakterizuje nejpopulárnější sociální sítě v České republice. Další kapitola se věnuje zákonům a směrnicím vydaných Českou republikou a Evropskou unií, jejichž hlavním cílem je chránit lidi pracující s informacemi a také uživatele i správce sociálních sítí. Čtvrtá kapitola uvádí několik kauz v souvislosti s porušováním etiky na sociálních sítích a doporučení pro uživatele jak se chránit v prostředí sociálních sítí. V závěru se bakalářská práce zabývá analyzováním a vyhodnocením výsledků průzkumu realizovaného prostřednictvím dotazníku.
Vliv sociálních sítí na Čechy a Vietnamce v České republice
Nguyen, Manh Hung ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou vlivu sociálních sítí, hlavně Facebooku na Čechy a Vietnamce v České republice. Bude zjištěno jakým způsobem a do jaké míry ovlivňuje Facebook jejich životy, zda na ně působí pozitivně či negativně. Výzkum bude proveden zvlášť na Vietnamce a zvlášť na Čechy, kde výsledky výzkumu budou navzájem porovnány, a bude se zjišťovat, zda u jednotlivých vlivů dochází k diferenciaci výsledků mezi tyto dva národy. Práce se skládá ze tří hlavních částí, a to z části teoretické, metodické a praktické. Teoretická část obsahuje informace týkající se sociální sítě a Facebooku a další témata s tím spojena. Výzkum byl proveden metodou dotazování pomocí dotazníkového šetření. Zdroj pro získání výsledků byl určen samotný Facebook, kde pro to byla vytvořena událost. Dalším zdrojem byl školní ISIS, diskusní fórum warforum.cz a také přátele a známí. Byly vysloveny deset hypotéz a na základě získaných výsledků se jich určité množství potvrdilo.
Sociální sítě: Vznik, vývoj a možná budoucnost
Opálka, Šimon ; Měsíček, Libor (vedoucí práce) ; Vávrů, Vlastimil (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zdokumentovat historii a vývoj sociálních sítí, vhodným způsobem je kategorizovat, dále analyzovat a popsat možná rizika a přínosy spojené s jejich používáním. Část této práce je také věnována možným směrům dalšího vývoje sociálních sítí. Těchto cílů bylo dosaženo prostřednictvím internetových a knižních zdrojů, analýzou konkrétních sociálních sítí a sociologickým průzkumem. Mezi hlavní přínosy této práce patří vytvoření uceleného přehledu o historii sociálních sítí, vytvoření vhodného způsobu jejich členění, podrobný popis s nimi spojených nejzávažnějších rizik, a v neposlední řadě odhad budoucích trendů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.